lördag 11 oktober 2014

Uppgift för strandskrivande - som inte blev, tror jag...

Uppgift för tisdag.
Strandläge.

Jag drömmer om...
Jag saknar...
Det här har jag aldrig berättat för någon, men...
Mina superkrafter är....


Välj en eller två.
Ur någon valfri persons perspektiv

80.000 ord, normalroman i Sverige.
300 sidor.
Youngblood Hawke.


Jag saknar mina barn även när dom är hos mig. Jag saknar dom små barn som man lämnar efter sig. Den förstfödde, min älskade son, hans knubbiga lår som jag låtsasnafsade i.  Jag saknar den treåriga lilla stumpan som fick håret klippt av dagiskompisar, som älskade skor och sjöng som en liten klocka. Jag saknar min åttaåring till son, hans allvar, hans sätt att gå baklänges hela vägen till skolan, hans frågor och djupsinne. Jag saknar min sjuåriga dotter med tandgluggar, som med allvar spelade upp stora draman i vardagsrummet. Och min elvaårige filmentusiast, som gjorde en dokumentär om hur tidsresor, och vägrade klippa sig. Alla dom här små ungarna saknar jag. Fast dom är kvar hos mig, så saknar jag alla dom små barn som inte är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar