lördag 11 oktober 2014

Dialog. En vill - en behöver. Inga anförande. Claes forts.

DIALOG EN VILL - EN BEHÖVER.
- Claes  - här sitter jag!
-  Hej Charlotta!
 -  Du är sen.
-  Åh, vad roligt att se dig igen.  Du är väldigt fin idag.
- Det var ju kul att du kunde få ur dig en komplimang efter åtta år.
 - Men oj, nu tog du väl i. Jag har saknat dig så mycket.

- Det var ju så dags. Jag har papprena med mig.
-  Ska jag beställa  in kaffe åt oss. Och en sån där god mazarin som du tycker så mycket om?
 - Jag bantar.

 - Så klart - Just,det - du vet ju inte det, men jag har blivit uppsagd från jobbet.
-  Hoppsan. Det var ju särdeles tråkigt, Claes.

- Det har varit ganska jobbigt de senaste veckorna. Väldigt ensamt.
 - Äsch, den här pennan fungerar inte. Fasen. Hur du en penna, Claes?
- Jag har verkligen längtat efter dig. Mycket.
 - Jaså.
-  Och jag har städat upp hemma.
 - Det tror jag när jag ser det. Kan vi titta igenom det här nu. Jag har inte så många minuter på mig.
 - Men du skulle väl inte vara borta förrän klockan två - vi kan väl prata lite i alla fall. Kan inte det vara lite trevligt?
- Vi har inte något att prata om, Claes.
 - Skulle vi inte kunna.... alltså. Jag önskar så att vi kanske....
 - Hade du en penna eller?
 - Kommer du ihåg den där gången på Kreta?
 - Mmm...
 - Då sade jag också att du var fin. Minns du det?
- Claes. Två gånger på åtta år är ingen gång. Kan du ta och skriva på här nu, så vi får det ur världen!
 - Jag trodde jag kunde bygga en tidsmaskin.
 - Förlåt?
 - Äh, det var inget. Här är pennan, ge mig papprena nu.



 - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar